For det første: Hvem er vi?

Introduktion

Hej! Vi er Vacaciones eDreams S.L., og du kender os som denne platforms brand-navn. Når denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger nævner "vi", "os" eller "vores", henviser det til Vacaciones eDreams, S.L., der fungerer som dataansvarlig.

Vores forpligtigelser i forbindelse med beskyttelse af personlige oplysninger:

  • Vi prioriterer beskyttelsen af dine personlige oplysninger og din datasikkerhed
  • Vi bruger data, for at vi kan give dig den bedste rejseoplevelse
  • Du har kontrollen over dine data
  • Flere platforme, én meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger

Vacaciones eDreams, S.L. er en spansk virksomhed med momsnummer ESB61965778. Du kan kontakte os via vores formular til beskyttelse af personlige oplysninger hvis du har spørgsmål om databeskyttelse.

Tak, fordi du bruger vores platforme. Din tillid er det vigtigste for os, og derfor vil vi i denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger vise det ansvar, vi tager for at beskytte dine personlige oplysninger og sikre dine data. Det eneste, du skal gøre, er at læse den, og hvis du har spørgsmål, kan du fortælle os om det i vores formular til beskyttelse af personlige oplysninger .
Derefter er du klar til at booke dit næste eventyr hos os.


Definitioner

Vi har udarbejdet dette afsnit med definitioner, så du kan få en bedre forståelse af denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger:

Automatiserede beslutninger: beslutninger, der udelukkende er baseret på automatiseret behandling, herunder profilering, og som har retsvirkninger for ham eller hende eller tilsvarende i væsentlig grad berører ham eller hende (som defineret i artikel 22.1 i EU's forordning om generel databeskyttelse, GDPR).
Bemærk: Som det forklares nedenfor, foretager vi ikke automatiserede beslutninger.

Dataansvarlig: enhver, der er ansvarlig for at bestemme formålet med og metoderne til behandling af dine data.
Bemærk: Vi er de dataansvarlige for dine data i de vilkår, der er beskrevet i denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger. Hvis du vælger at booke en billet gennem vores platforme, sender vi dine data til en anden dataansvarlig – leverandøren eller udbyderen af andre tjenester (f.eks. bookingpartnere eller de globale distributionssystemer), som igen vil bruge dine data til deres egne formål og på basis af deres egne metoder, som det er beskrevet i deres egne meddelelser om beskyttelse af personlige oplysninger (som offentliggøres på deres websted). Nedenfor kan du se en oversigt over kategorierne af dataansvarlige, som vi kan dele data med. Under alle omstændigheder vil videregivelse af dine data til en hvilken som helst tjenesteudbyder ske i overensstemmelse med gældende lovgivning. Hver dataansvarlig er ansvarlig for dine data, og i tilfælde af en hændelse inden for dennes område skal den dataansvarlige håndtere den og reagere hensigtsmæssigt i henhold til gældende lovgivning.

Databehandler: en tredjepart, der kun hjælper med at opnå de formål, der er fastlagt af den dataansvarlige..
Bemærk: Som dataansvarlig bruger vi mange tredjepartstjenester, som vi outsourcer nogle dele af vores aktiviteter til, da vi ikke selv udfører dem af forskellige årsager, f.eks. omkostningseffektivitet. En databehandler må kun behandle dine data i henhold til vores dokumenterede instruktioner og i overensstemmelse med gældende lovgivning, så vi har stadig kontrollen over dine data, og de vil ikke kunne behandle dine data til uforenelige formål.

Lovmæssigt grundlag: Behandlingen af dine data er kun lovlig, hvis mindst ét af disse grundlag er gældende (artikel 6 i GDPR).
Bemærk: For de seks lovmæssige grundlag, der er omfattet af lovgivningen, vil vi i det væsentlige være afhængige af samtykke, kontrakt, juridisk forpligtelse eller legitim interesse. Undtagelsesvis kan vi dog være afhængige af vital interesse eller en offentlig opgave. Du kan finde flere oplysninger nedenfor.

Personoplysninger (i denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger også kaldet ”dine data”): alle oplysninger, der vedrører en fysisk person, som er direkte eller indirekte identificeret som eller identificerbar til dig.

Platforme: alle de tjenester (websteder, apps, callcenter osv.), der formidler interaktioner mellem dig og os.

Følsomme personoplysninger: data vedrørende race, etnisk oprindelse, religion, helbred, seksuel orientering og biometriske data udgør særlige kategorier af data (som defineret i artikel 9 i GDPR).
Bemærk: Som det forklares nedenfor, behandler vi normalt ikke følsomme personoplysninger.

Tredjelande: lande, hvor GDPR-ordningen ikke finder anvendelse. I øjeblikket mener vi med tredjelande alle lande uden for det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (dvs. uden for Den Europæiske Union, Island, Liechtenstein og Norge).


Hvem er databeskyttelsesansvarlig?

Vi har en fælles databeskyttelsesansvarlig, som overvåger, at al behandling til enhver tid udføres med respekt for din fortrolighed og gældende regler.

Du kan kontakte vores databeskyttelsesansvarliges medarbejdere via vores formular Formular til beskyttelse af personlige oplysninger for at udøve enhver ret til databeskyttelse, for at få svar på alle de spørgsmål, du måtte have vedrørende behandlingen af dine data og/eller angående ethvert problem med databeskyttelse, som du gerne vil diskutere med os. Bemærk, at vi muligvis beder dig bekræfte din identitet og anmodning, før vi foretager os yderligere i forbindelse med din anmodning.

Hvorfor behandler vi dine data?

Hovedformålet er at tilbyde dig rejserelaterede mæglertjenester. Dette omfatter følgende:

Booking

Lovmæssigt grundlag: #Kontrakt #Legitim interesse

Under købsprocessen beder vi dig kun om de data, som vi skal bruge for at kunne tilbyde dig vores mæglertjenester til kontraktindgåelse for rejseprodukter. Bookingprocessen kan udføres på alle vores platforme

Dette omfatter gennemførelse og administration af din booking og fremsendelse af meddelelser til dig via e-mail, opkald eller sms i forbindelse med din booking (f.eks. bekræftelser, ændringer og påmindelser), så vi kan besvare dine forespørgsler. En sådan kommunikation kan håndteres af os eller af vores rejsepartnere.
Vi bestræber os på at vise dig de mest relevante rejsedata og hjælpe dig på en personlig måde med din booking og efter-booking.
Vi gemmer muligvis dine data til fremtidige bookinger for at gøre det nemmere for dig at færdiggøre en booking hos os.
Husk, at de identifikationsdata, vi bruger, vil være din e-mail, som du oplyser i din booking eller på din konto.


Brugerkonto

Lovmæssigt grundlag: #Kontrakt #Dit samtykke #legitim interesse

Du kan oprette en brugerkonto på vores platforme. Vi bruger dine data til at administrere din konto og med det formål at vise dig den den mest relevante rejsebooking- og efter-bookingoplevelse, så du kan gøre mange nyttige ting, som er beskrevet i de Generelle vilkår og betingelser

Vi gemmer muligvis dine data til fremtidige bookinger for at gøre det nemmere for dig at færdiggøre en booking hos os og for at kunne genkende dig, når du besøger vores platforme igen, for at forbedre din brugeroplevelse. Vi gemmer dine data sikkert til betalingsformål, f.eks. abonnementsgebyret til eDreams Prime.


Rejserelaterede tjenester

Lovmæssigt grundlag: Kontrakt Dit samtykke Dit samtykke

Vi kan tilbyde dig andre rejserelaterede tjenester baseret på vores rolle som rejsebureau.

Denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger gælder for en sådan databehandling baseret på andre rejserelaterede tjenester, der leveres af os. Under kontraktindgåelsesprocessen, før eller når du udfylder dataene, vil vi informere dig, hvis der er specifikke oplysninger, som du bør kende, ud over dem, der allerede er dækket af denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger.


Kommunikation

Lovmæssigt grundlag: Kontrakt Dit samtykke Legitim interesse

Ud over den kommunikation, der allerede er nævnt i underafsnittet "Booking", kan vi kontakte dig på de forskellige måder, som du har angivet, og til følgende formål:

For at besvare forespørgsler eller anmodninger fra dig eller en rejseudbyder og håndtere dem. Vi bestræber os på at opretholde en høj kundeservice, og vi er opmærksomme på den personlige situation for hver af vores kunder for at personliggøre vores tjenester.

For at forsøge at huske din søgning og kun kontakte dig én gang, hvis du ikke har afsluttet en booking online, da vi mener, at denne ekstra tjeneste er en fordel for dig, fordi du får mulighed for at fortsætte med en booking uden at skulle udfylde dine bookingoplysninger igen.

For at informere dig om, hvordan du kontakter os, hvis du har brug for hjælp, mens du er væk, eller andre data, som vi mener kan være nyttige for dig i din planlægning eller til at få det bedste ud af din rejse, eller data om kommende rejser eller en oversigt over tidligere bookinger, du har foretaget hos os.

Vi skal muligvis sende dig andre administrative meddelelser, som kan omfatte sikkerhedsadvarsler.

For at invitere dig til at give en anmeldelse af din oplevelse eller rejseudbyderen, når du bruger vores tjenester, eller til at deltage i markedsundersøgelser hos os. Vær opmærksom på, at denne feedback kan være tilgængelig for andre kunder for at hjælpe dem med at træffe beslutninger om et produkt eller en tjeneste. Hvis du accepterer at deltage i markedsundersøgelser, vil vi forklare de indsamlede data, og hvordan de vil blive brugt.


Markedsføringsaktiviteter

Lovmæssigt grundlag: Legitim interesse Dit samtykke

Legitim interesse

For at sende dig regelmæssige nyheder om rejserelaterede produkter og tjenester. Du kan til enhver tid framelde e-mails med markedsføringskommunikation blot ved at klikke på linket til framelding, der er inkluderet i hvert nyhedsbrev eller anden kommunikation.

For at administrere alle kampagneaktiviteter, hvor du deltager. Når du booker hos os, bliver du abonnent på vores nyhedsbreve, medmindre du oplyser noget andet, før du bekræfter din booking. Husk, at du til enhver tid kan framelde enhver kommerciel kommunikation ved at klikke på linket til framelding i sidefoden.

Vi kan vise dig tilpassede tilbud på vores platforme eller tredjepartsplatforme (herunder sociale mediewebsteder), og indholdet på det websted, der vises for dig, kan være personligt tilpasset. Sådanne tilbud kan bookes på vores websted eller på co-brandede websteder. Det er også muligt at booke andre tilbud eller produkter, som vi mener, du kan finde interessante fra tredjeparter.


Opkalds- og chatoptagelser

Lovmæssigt grundlag: #Legitim interesse #Dit samtykke

Vi kan behandle opkald og onlinekommunikation med henblik på kvalitetskontrol, analyse, oplæring af medarbejdere og retstvister, når du kontakter vores kundeservice.

Vores medarbejdere kan bede om godkendelser, hvilket sikrer, at dine reservationsoplysninger holdes fortrolige.

Ikke alle opkald eller chats optages, og optagelser gemmes i et begrænset tidsrum og slettes automatisk derefter (medmindre vi har en legitim interesse i at beholde sådanne optagelser i en længere periode, herunder undersøgelse af svindel og juridiske formål).

Vær opmærksom på, at når du bruger en tredjeparts funktion, kan denne tredjepart fungere som en uafhængig dataansvarlig eller som databehandler i henhold til dennes tilsvarende meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger.


Forbedring af vores tjenester eller udvikling af nye tjenester

Lovmæssigt grundlag: #Legitim interesse

Vi bruger data til analytiske formål.

Dette er en del af vores arbejde for at forbedre brugeroplevelsen, men kan også bruges til testformål, fejlfinding og forbedring af funktionaliteten og kvaliteten af vores onlinerejsetjenester. Det primære mål her er at optimere vores onlineplatforme til dine behov, hvilket gør vores websted nemmere og mere behageligt at bruge. Vi bestræber os på at bruge pseudonymiserede eller anonymiserede data til disse analytiske formål.


Fremme af en sikker og pålidelig tjeneste

Lovmæssigt grundlag: #Juridisk forpligtelse #Legitim interesse

For at skabe et pålideligt miljø for dig, dine medrejsende, vores forretningspartnere og vores rejseudbydere kan vi bruge data til at opdage og forebygge svindel og andre ulovlige eller uønskede aktiviteter samt til sikkerhedsformål (f.eks. godkendelse af brugere og bookinger). Til sådanne formål kan vi være nødt til at stoppe eller sætte visse bookinger i bero.

Et eksempel på dette er vores politik for fem logon-forsøg (hvis du indtaster din adgangskode forkert mere end fem gange, blokerer vi din konto og kræver, at du ændrer din adgangskode).

Et andet eksempel er vores forebyggende kontrol af stjålne legitimationsoplysninger på internettet (hvis vi har modtaget tip om, at dine legitimationsoplysninger kan være blevet kompromitteret, blokerer vi muligvis også din konto og beder dig om at aktivere den igen med en ny adgangskode).

Med disse eksempler og andre handlinger beskytter vi dine data og reducerer risikoen for svindel.


Juridiske formål

Lovmæssigt grundlag: #Juridisk forpligtelse #Legitim interesse

I visse tilfælde kan vi være nødt til at bruge dine data til at håndtere og løse retstvister, til juridiske undersøgelser og overholdelse, til at håndhæve vores Generelle vilkår og betingelser eller til at overholde retsgyldige anmodninger fra politiet.


Hvilke lovmæssige grundlag er vi afhængige af?

De vigtigste lovmæssige grundlag er #Dit samtykke #Kontrakt #Juridisk forpligtelse #Legitim interesse

  • Dit samtykke: Du har givet samtykke til en specifik brug af dine data. Vi vil altid indhente dit samtykke til at indsamle og behandle dine data, medmindre et andet lovmæssigt grundlag er gældende. Vi vil give dig gennemsigtige oplysninger på det tidspunkt, hvor vi indhenter dit samtykke. Disse oplysninger gives i en tilgængelig form, der er skrevet på et klart sprog. Hvis dataene ikke indhentes direkte fra dig, vil disse oplysninger blive givet til dig inden for en rimelig frist, efter at dataene er blevet indhentet.
  • Kontrakt: Du har en kontrakt eller en forhåndskontrakt med os. Når du f.eks. booker en flyrejse eller et hotelophold hos os, skal vi bruge relevante data til at behandle din booking.
  • Juridisk forpligtelse: Vi har en juridisk forpligtelse. Normalt kræver regnskabs- og skattereglerne, at vi opbevarer de nødvendige data til overholdelse af lovgivningen.
  • Legitim interesse: Det er i vores legitime interesse, og Det vurderes ikke at påvirke dine rettigheder og friheder væsentligt.

Andre lovmæssige grundlag, der kun anvendes undtagelsesvist::

  • Vital interesse: Du eller en tredjepart har en vital interesse. Vi behandler normalt ikke data baseret på dette juridiske grundlag, men hvis vi gør det, giver vi dig besked.
  • Offentlig opgave: Vi har en offentlig opgave at udføre. Vi behandler normalt ikke data baseret på dette juridiske grundlag, men hvis vi gør det, giver vi dig besked.


Vi træffer ikke automatiserede beslutninger

Vi træffer ikke automatiserede beslutninger baseret på profiler ud over den legitime interesse i forebyggelse af svindel og tilpasning af din brugeroplevelse, markedsføring og annoncering.

Under alle omstændigheder vil en sådan automatiseret beslutning ikke have nogen retsvirkning eller tilsvarende væsentlig indvirkning på dig.

II tilfælde af, at vi vil foretage en automatiseret beslutning, vil vi anvende alle relevante foranstaltninger og informere dig.

Hvilke typer data behandler vi?

Der er forskellige kilder, hvor data hovedsageligt kan stamme fra Data, du giver os og Data, vi indsamler fra dig Følgende er kategorier af data vedrørende en person (kategorierne er ikke eksklusive, data kan indgå i flere kategorier):

Identifikations- og kontaktdata

Data, du giver os Data, der bruges til at identificere dig som en fysisk person og/eller data, vi bruger til at kontakte dig.

For eksempel navn, efternavn, køn, nationalitet, faktureringsadresse, fødselsdato, e-mailadresse og telefonnummer

Husk, at din e-mail vil være dine identitetsdata. Vi vil kunne sammenkæde dine data på baggrund af din e-mail.


Konto- og indstillingsdata

Data, du Giver os Data, som du genererer, mens du bruger din konto.

For eksempel e-mail og adgangskode (vi gemmer aldrig adgangskoder i en ikke-krypteret form), prisalarmer, søgehistorik, specifikke indstillinger, foretrukne valg og andre oplysninger, der er gemt på din konto. Dette gælder også, hvis du har en eDreams Prime-konto.


Betalingsdata

Data, du giver os Data, som du giver os for at udføre betalingen.

Normalt betyder det betalingskortoplysninger. For eksempel kreditkortnummer, kortindehaverens navn og udløbsdatoen (vi gemmer aldrig kreditkortdata i en ikke-krypteret form).


Rejserelaterede data

Data, du giver os bookingprocessen, alt hvad du vælger i bestillingsformularen, og og hvad du senere ændrer eller køber som et tillæg til den oprindelige bestilling.

For eksempel nummer og udløbsdato for id og/eller pas, kontaktoplysninger, rejsepræferencer, boardingkort eller e-billetter.

Vær opmærksom på, at i tilfælde af, at du leverer data fra rejseledsagere, bør du tidligere have indhentet samtykke fra de andre personer, før du giver os deres data og rejsepræferencer, da enhver adgang til at få vist eller ændre deres data kun vil være tilgængelig via din konto eller e-mail.


Kommunikationsdata

Data, du giver os Data, som vi indsamler fra dig Data fra al tekst- og talekommunikation, der er udvekslet mellem dig og os i forbindelse med dine anmodninger.

For eksempel kundesupportsager, metadata og noter genereret af vores systemer og agenter.


Browsing- og enhedsdata

Data, som vi indsamler fra dig Data, som vi muligvis indsamler automatisk fra din enhed, når du besøger vores platforme.

For eksempel IP-adresse, browsertype, internetudbydere, geografisk placering, tekniske data om enheden, sider, der er åbnet, og links, der er klikket på, tidspunkt og varighed for anmodninger og besøg samt den metode, der bruges til at sende anmodningen til serveren.

Bemærk, at vi kan knytte disse data til din konto.

Nogle af disse data kan indsamles ved hjælp af forskellige typer cookies eller lignende teknologier. Du kan finde flere oplysninger i vores Meddelelse om cookies.


Hvorfor behandler vi ikke følsomme personoplysninger?

Vi bestræber os på at begrænse de omstændigheder, hvorunder vi indsamler og behandler følsomme personoplysninger. Undgå at give os følsomme oplysninger, medmindre det er strengt nødvendigt og specifikt påkrævet.

Et eksempel, hvor vi kan indsamle og behandle sådanne oplysninger, ville være, hvis der opstod særlige omstændigheder, f.eks. en sundhedsmæssig nødsituation, hvor vi kan give dig mulighed for at give os alle relevante oplysninger med henblik på at dele dem med det tilsvarende bookede flyselskab, f.eks. for at gøre check-in-processen lettere eller af obligatoriske årsager.

Under alle omstændigheder vil de tilsvarende relevante sikkerhedsforanstaltninger blive implementeret for at beskytte dine følsomme oplysninger i overensstemmelse med denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger.

Derudover kan du bede os om at informere flyselskabet, hotellet osv. om en særlig service (såsom en menu eller et tilpasset værelse), hvilket ikke i sig selv udgør følsomme oplysninger, men kan indikere eller antyde oplysninger om din religion, dit helbred eller andre relaterede data. Under alle omstændigheder vil disse oplysninger ikke være obligatoriske i nogen af vores bookingkanaler, så du kan frit vælge, om du vil oplyse dem.


Hvad sker der med børns data?

Vores tjenester er ikke beregnet til mindreårige, som det er beskrevet i vores Generelle vilkår og betingelser.

Mindreårige må kun bruge tjenesten med deltagelse af og godkendelse fra en forælder eller værge. De begrænsede tilfælde, hvor vi kan få brug for at indsamle data, vil være som del af en booking, ved køb af andre rejserelaterede tjenester eller under andre særlige omstændigheder (f.eks. funktioner, der er rettet mod familier).

Hvis vi bliver opmærksomme på, at vi har behandlet et barns data uden gyldig tilladelse fra en forælder eller værge, sletter vi dem.


Data, som vi indsamler fra tredjeparter

Vi indhenter data om dig på lovlig vis fra forretningspartnere og andre uafhængige tredjepartskilder.

F.eks. kontaktoplysninger såsom e-mail, køb eller demografiske data.

Hvem vil være modtagere af dine data?

Vi kan være nødt til at dele dine data med tredjeparter, der normalt kan fungere som dataansvarlig eller databehandler afhængig af deres omstændigheder (dvs. deres formål Og den type af data, de behandler, deres forhold til dem, dig og os, deres ansvar i henhold til loven osv.). Vi vælger herunder deres hovedkategorier.

Tjenesteudbydere

For at kunne levere vores tjenester skal vi dele dine data med tredjeparter. Vi vil definere og regulere overførslen eller behandlingen af data kontraktligt, når lovgivningen kræver det, med passende sikkerhedsforanstaltninger.

  • Rejsetjenesteudbyder, som du har booket hos Dataansvarlig (f.eks. flyselskaber, hoteller, biludlejningsfirmaer, rejseforsikringer, udbydere af af skadesstyringstjenester, rejseforretningspartnere osv.). På vores platform kan der være tjenester, der helt eller delvist leveres af vores rejseforretningspartnere. Rejseforretningspartnernes Meddelelser om beskyttelse af personlige er gældende, og når det er tilfældet, vil du finde et link til dem bookingkanalen.
  • Andre rejsetjenesteudbydere, som er nødvendige eller giver en merværdi for vores tjenesters dataansvarlige databehandler (f.eks. de globale distributionssystemer eller computerbaserede bookingsystemer, booking- og billetbureauer, rejsearrangører, rejsemetasøgninger osv.). De gør det muligt at tilbyde dig vores tjenester og hjælper os med at gøre alt for at have de bedste alternativer til den bedste pris.
  • Kundeservice og supportværktøjer Databehandler (f.eks. kundekommunikationsværktøjer, callcenter-agenter osv.). Vi arbejder med kundesupportudbydere- og -værktøjer for at reagere på vores anmodninger og administrere kommunikationen med dig, hvis det er nødvendigt.
  • Betalings- og svindelforebyggelsestjenester Dataansvarlig (f.eks. betalingsbehandlere, banker, tjenester til forebyggelse af svindel og administration af tilbageførsler osv.). Når du betaler på vores platform (som på enhver anden), skal der udføres en lang række tekniske handlinger, før betalingsanmodningen accepteres af din bank og meddeles til os. Vi bruger tjenesteudbydere til at opdage risici for svindel. & nbsp;
  • Informationssikkerhedstjenester Databehandler. Vi samarbejder med informationssikkerhedstjenester for at beskytte dine data.
  • It-infrastrukturudbydere Databehandler (f.eks. udbydere af hosting-tjenester). De hjælper os med at give dig en tilgængelig og sikker platform.
  • Softwarelæsninger og teknikere Databehandler. Softwareløsninger og teknikere hjælper os med det daglige arbejde og med fortsat at forbedre vores tjenester.& nbsp;
  • Analytiske tjenesteudbydere DatabehandlerDe giver os nødvendige data til at forstå brugen af vores platform, se om der er fejl eller beslutte, hvordan vi kan forbedre vores tjenester.
  • Customer Relationship Management- og marketingløsninger Databehandler Dataansvarlig. De gør det muligt for os at administrere tilpasset kommerciel kommunikation. Nogle af dem hjælper os også med at vise tilpassede annoncer på internettet.
  • Sociale platforme Dataansvarlig. Når du logger på med dine sociale medier, klikker på knappen "Synes godt om" på et socialt medie, der er integreret i vores platforme via , eller hvis du bruger sociale medietjenester til at interagere med os, kan dine data blive delt mellem os og udbydere af sociale medier (f.eks. dine brugernavne, e-mailadresser, profilbilleder, kontaktoplysninger osv.).  
  • Økonomi, administrative og juridiske tjenester og værktøjer Databehandler Dataansvarlig(f.eks. regnskabssystemer, juridiske tjenesteudbydere, indsamlingsbureauer, firmaforsikringer osv.).


Vores koncernselskaber

Vi deler dine data inden for vores koncernselskaber til interne formål i forbindelse med administrativ centralisering.

Vi centraliserer især behandlingen af dine data gennem det spanske datterselskab eDreams International Network, SLU, der fungerer som fælles Dataansvarlig og hovedvirksomhed for databeskyttelse.

Vores koncern af virksomheder har en fælles politik om beskyttelse af personlige oplysninger, der gælder for dem alle, for at sikre, at enhver databehandling, der udføres i vores koncern, sker under samme niveau af sikkerhedskrav og udelukkende til de samme formål, som data er indsamlet til, i henhold til gældende lovgivning.


Kompetente myndigheder

Vi kan videregive dine data til politiet i det omfang, det er påkrævet ved lov eller er strengt nødvendigt for at forebygge, afsløre eller retsforfølge kriminelle handlinger og svindel, eller hvis vi på anden måde er juridisk forpligtet til at gøre det, og de vil fungere som #Dataansvarlig.

Vi kan være nødt til yderligere at videregive dine data til kompetente myndigheder for at beskytte og forsvare vores rettigheder eller ejendom eller tredjeparters rettigheder og ejendom.


Andre

Andre (meddelt til dig på en gennemsigtig måde og med dit samtykke til offentliggørelse, hvor det er relevant).

Disse modtagere kan befinde sig uden for EØS, hvilket indebærer internationale dataoverførsler.

Du kan finde flere oplysninger om dette i næste afsnit.

Hvordan beskytter vi dine data?

Sikkerhedsforanstaltninger

Selvom ingen onlinetjeneste kan garantere absolut sikkerhed, designer vi vores systemer og enheder med henblik på din sikkerhed og beskyttelsen af dine personlige oplysninger. Vi arbejder på at implementere passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre et sikkerhedsniveau, der er relevante i forhold til risikoen, herunder f.eks. følgende.

  • Vi anvender pseudonymisering og kryptering af personoplysninger, når det er relevant. Når vi håndterer betalingsdata, overholder vi f.eks. PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standards), og når vi bruger vores onlineplatforme, sendes dine data via en sikker forbindelse ved hjælp af HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure), som krypterer dine data på vejen gennem internettet for at undgå, at nogen stjæler dine oplysninger under overførslen.
  • Vi arbejder på at sikre fortroligheden, integriteten, tilgængeligheden og modstandskraften i behandlingssystemer og -tjenester. Vi har fysiske, elektroniske og proceduremæssige sikkerhedsforanstaltninger vedrørende indsamling, opbevaring og videregivelse af dine data. Vores sikkerhedsprocedurer betyder, at vi kan bede dig om at bekræfte din identitet, før vi giver dig fortrolige oplysninger, og vores platforme tilbyder sikkerhedsfunktioner, der beskytter mod uautoriseret adgang og tab af data.
  • Vi bestræber os på at kunne gendanne tilgængeligheden af og adgangen til personoplysninger rettidigt i tilfælde af en fysisk eller teknisk hændelse.
  • Vi implementerer en proces til regelmæssig afprøvning, vurdering og evaluering af effektiviteten af tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre behandlingssikkerheden.


Opbevaringsprocedurer

Vi opbevarer dine data, så længe vi finder det nødvendigt for at gøre det muligt for dig at bruge vores tjenester, levere vores tjenester til dig, overholde gældende lovgivning, løse tvister med parter og med henblik på andre formål, som er nødvendige for at gøre det muligt for os at udføre vores forretning (herunder for at opdage og forhindre svindel eller andre ulovlige aktiviteter). Alle dine data, som vi opbevarer, vil være underlagt denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger.

Normalt behandler vi dine data i en periode på højst fem år siden din sidste rejse, eller siden yderligere handlinger i forbindelse med den blev afsluttet, eller siden du udførte din sidste handling, mens du var logget ind med din konto, med henblik på de formål, der er beskrevet ovenfor.

Der kan gælde andre specifikke vilkår, f.eks. en maksimal periode på tre år med henblik på oplysningspligt i forbindelse med interaktioner relateret til databeskyttelse eller en maksimal periode på ti år med henblik på skatte- og regnskabsformål.

Hvis du giver os din kontakt-e-mailadresse, men derefter ikke kan færdiggøre din booking, vil vi kun opbevare din e-mailadresse midlertidigt og under alle omstændigheder i en maksimal periode på syv dage for at hjælpe dig med din booking, hvis du stadig er interesseret.

Med henblik på tilpassede tilbud vil du med jævne mellemrum modtage e-mailtilbud fra os, og i alle e-mails vil der være en tydelig og nem metode til at framelde og derfor modsætte dig denne type behandling. Vi opbevarer og bruger dine data til dette formål, indtil du framelder dit abonnement.

Angående varigheden af cookies bedes du se vores Meddelelse om cookies.


Internationale dataoverførsler

Vores servere er placeret i EU. For at lette vores globale drift (dvs. via tjenesteudbydere) kan overførslen af dine data til de ovenfor beskrevne modtagere omfatte overførsel af dine data til tredjelande, hvor lovgivningen om databeskyttelse måske ikke er så omfattende som lovgivningen i landene i EU.

Ved overførsler til modtagere i andre tredjelande (lande uden for EU) baserer vi os på beslutningen om et passende beskyttelsesniveau, på passende sikkerhedsforanstaltninger eller på en undtagelse i form af (før)kontraktlig nødvendighed eller enhver anden, der fra tid til anden kan finde anvendelse.

Enhver tjenesteudbyder (som f.eks. flyselskabet), der fungerer som dataansvarlig, behandler dine data i overensstemmelse med sin egen meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger og er fuldt ansvarlig for behandlingen af dine data.

Videregivelse af dine data vil blive foretaget, når det er relevant, i overensstemmelse med gældende lovgivning, og når der er truffet passende sikkerhedsforanstaltninger (især de standardkontraktbestemmelser, der udstedes af Europa-Kommissionen) for at sikre et passende niveau af beskyttelse af personlige oplysninger og de grundlæggende rettigheder for enkeltpersoner.


Hvilke yderligere bestræbelser kan du nemt gøre for at beskytte dine data?

Vi yder en stor indsats for at beskytte dine data, når du deler dem med os. Nedenfor kan du finde nogle anbefalinger til, hvordan du selv kan beskytte dine data.

Del ikke dit booking-id

Når du foretager en booking, modtager du et booking-id. Denne reference er inkluderet i din e-mail med bookingbekræftelsen.

Sørg altid for at holde dit booking-id fortroligt. Hvis du deler det med tredjeparter, kan de få adgang til dine data. Hvis du rejser med andre, og du ikke ønsker, at de skal have adgang til dine bookingdata, kan det være tilrådeligt, at du foretager din booking separat. Vi anbefaler f.eks., at du ikke deler disse data eller andre oplysninger om din rejse på sociale medier.

Del ikke dine kontodata med andre, og brug en unik og stærk adgangskode

For at sikre, at adgangen til din konto på vores platforme er sikker, skal du ikke dele dine logondata med andre.

Når du er færdig med at bruge vores platforme, skal du sørge for at logge ud af din session, hvis en anden har adgang til din enhed. Undgå at oprette forbindelse ved hjælp af din konto fra enheder eller netværk, der ikke er tillid til, som f.eks. på hoteller, biblioteker eller internetcaféer. Hvis du gør det, skal du huske at logge af, når du er færdig.

Det er vigtigt, at du beskytter dig selv mod uautoriseret tredjepartsadgang til din adgangskode og dine enheder. Vi anbefaler, at du bruger en unik, stærk adgangskode til din konto, som du ikke bruger til andre onlinekonti, og du bør forny den med rimelige intervaller, f.eks. en gang om året. Ondsindede aktører kan forsøge at oprette forbindelse til din konto ved hjælp af stjålne legitimationsoplysninger fra andre tjenester (der ikke er relateret til os).

Du skal selvfølgelig anvende den samme fremgangsmåde for din e-mailkonto ved at bruge unikke, stærke legitimationsoplysninger (da det er vores sikre berøringspunkt til at sende dig "nulstil link-adgangskoder").

Vær forsigtig, og beskyt dig selv mod internetsvindel og ”Phishing”

Dobbelttjek altid afsenderen af e-mails og de links eller dokumenter, der er vedhæftet dem. Hvis du ikke har tillid til dem eller er i tvivl, må du ikke åbne de vedhæftede filer eller klikke på linkene.

Der findes en udbredt type internetsvindel, der kaldes "phishing", og som har til formål ulovligt at indhente dine data ved hjælp af bedrageri eller ved at installere malware på din enhed og stjæle dine gemte legitimationsoplysninger.

"Phishing" er uopfordrede e-mails, der får dig til at indsætte eller bekræfte dine adgangskoder eller bankoplysninger på et falsk eller klonet websted. De forsøger også at få dig til at downloade dokumenter med malware eller installere skadelig software på din computer, som vil blive brugt til at stjæle dine oplysninger, f.eks. dine legitimationsoplysninger.

Disse svindlere foregiver at være nogen, du har tillid til, at give et fantastisk tilbud, at være nogen, der har brug for øjeblikkelig handling fra dig osv.

Vær opmærksom på, at vi ikke vil kontakte dig eller anmode om data eller andre handlinger fra dig via WhatsApp. Hvis nogen kontakter dig via WhatsApp eller et lignende kommunikationssystem og siger, at de er os, skal du ikke stole på dem, og du skal blokere dem og overveje at anmelde det til politiet.  

Brug kun original software

Du kan downloade vores applikationer fra alternative markeder. Applikationer på disse markeder uploades ikke af os, så de kan indeholde malware, der bruges til at stjæle dine legitimationsoplysninger.

Brug kun de officielle applikationer fra Google Play eller Apple Store.

Hvordan kan du kontrollere dine data?

Vi ønsker, at du har kontrol over, hvordan dine data bruges af os. Du kan gøre det på forskellige måder:

Administrere dine kontodata

Du kan få adgang til og opdatere nogle af dine data via dine kontoindstillinger eller kundeservice.


Udøve dine databeskyttelsesrettigheder

Rette dine data

Du har ret til at bede os om at rette unøjagtige eller ufuldstændige data om dig (og som du ikke selv kan opdatere med dine kontoindstillinger eller via vores kundeservice).

Få adgang til eller portere dine data

Du kan anmode om oplysninger relateret til dine data og kopier af sådanne data.

Du har muligvis også ret til at anmode om kopier af de data, du har givet os, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, hvor det er teknisk muligt.

Slette eller blokere dine data

Du kan anmode om at få dine data slettet. Vi kan muligvis ikke slette dem, fordi databehandlingen kan være nødvendig for at opfylde kontrakten mellem dig og os, for vores legitime forretningsinteresser (f.eks. forebyggelse af svindel, sikkerhedsforbedring) og for at overholde vores juridiske forpligtelser (f.eks. juridisk rapportering, revisionsforpligtelser). Under alle omstændigheder vil vi straks slette dem, når vi kan gøre det. Da vi beskytter vores tjenester mod utilsigtet eller ondsindet tab og ødelæggelse, vil der muligvis ikke blive fjernet kopier af dine data fra vores sikkerhedskopieringssystemer i en begrænset periode (inden for en uge).

Modsætte dig eller begrænse brugen af dine data

Du kan kræve, at vi ikke behandler dine data til bestemte formål (herunder profilering), hvor en sådan behandling er baseret på legitime interesser, f.eks. til direkte markedsføring. Hvis du modsætter dig en sådan behandling, behandler vi ikke længere dine data til disse formål, medmindre vi kan påvise tvingende legitime grunde til en sådan behandling, eller en sådan behandling er nødvendig for at kunne udøve eller forsvare juridiske krav.

Tilbagetrækning af dit samtykke

Hvis vi behandler dine data på baggrund af dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage og angive, hvilket samtykke du trækker tilbage. Bemærk, at tilbagetrækningen af dit samtykke ikke påvirker lovligheden af behandlingsaktiviteter baseret på et sådant samtykke, der er foregået før tilbagetrækningen.

Du kan udøve dine rettigheder via voresformular til beskyttelse af personlige oplysninger

Du kan også kontakte den spanske databeskyttelsesmyndighed eller en anden relevant tilsynsmyndighed.

Særlige regionale bestemmelser

Afhængigt af de gældende lokale regler giver vi yderligere oplysninger. Gennemse, hvis det er relevant.

Storbritannien

Vores repræsentant i Storbritannien er Opodo Limited med momsnummer 766445988. Kontakt os via vores formular til beskyttelse af personlige oplysninger for at udøve en bestemt rettighed eller for at sende andre kommentarer eller forslag relateret til databeskyttelse.


USA

Afhængigt af, hvilken stat du er bosiddende i, kan der gælde forskellige love (f.eks. Californien eller Virginia).

Kontakt os via vores formular til beskyttelse af personlige oplysninger for at udøve en bestemt rettighed eller for at sende andre kommentarer eller forslag relateret til databeskyttelse.

Vi giver tredjeparter mulighed for at indsamle dine data via vores platforme og dele dem med tredjeparter til de forretningsformål, der er beskrevet i denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger (herunder, uden begrænsning, reklamer og markedsføring på vores platforme og andre steder baseret på brugernes onlineaktiviteter over tid og på tværs af vores platforme, tjenester og enheder). Husk, at du kan blokere visse cookies til disse formål, som det er beskrevet i vores Meddelelse om cookies.

Opdateringer og tidligere versioner

Vi kan ændre denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger fra tid til anden for at sikre, at den er opdateret. Husk at besøge denne side regelmæssigt, så du ved præcis, hvor du står. Vi vil angive den dato, hvor der sidst blev foretaget ændringer af denne meddelelse om beskyttelse af personlige oplysninger, nederst på denne side, og eventuelle ændringer vil træde i kraft, når de opslås.

Senest opdateret: December 2021

Opdag fantastiske destinationer
ªCompass fra Opodo
Med Compass fra Opodo, viser vi dig inspirerende destinationer, som du kan rejse til fra
F
Beklager, vi er ikke i stand til at få adgang til den ønskede side.
- Hvis du har indtastet adressen manuelt, bedes du sikre dig, at den er korrekt. - Hvis du har klikket på et link for at komme her til, er der sandsynligvis en fejl i linket - Hvis du er kommet til denne hjemmeside ved at klikke på et andet link, er det m
Vil du gerne have dit boardingpas?
Automatisk check-in, statusopdateringer om flyrejsen i realtid og alle de informationer, du behøver til rejsen – kun i appen
Har du brug for hjælp?
r
Har du brug for hjælp?